fredag den 10. februar 2012

Generalstrejkens første slag

Det her bliver igen super kort, jeg er kun hurtigt hjemme for at skifte tøj, om lidt starter dagens første store demonstration og jeg kan ikke sidde her og følge med.

Som nogen måske har set på internettet, så er situationen i Athen meget voldsom. Jeg vil sige at byen er i en undtagelsestilstand, endnu værre end normalt. Der foregår konstante kampe med politiet over hele centrum. Jeg vil forsøge at beskrive det hele når der er mere ro på. Indtil nu, kan jeg bare sige at politiets erklæring fra igår, om ikke at slå tilbage mod protesterne, langt fra blev opfyldt. Der var meget politivold, ikke kun mod folk som protesterede, men også mod tilfældige mennesker på gaden. Man skal være vågen og hurtig på benene her. Jeg har set kampe som overgår noget andet jeg har set, og episoder som jeg altid vil huske.

Dette er et system i sammenbrud; gaderne flyder med smadret glas og marmor stykker, tåregassen sidder stadig i tøjet og om lidt går det løs igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar